Податкова Інспекція
ПДВ залишається флагманом у формуванні доходів бюджету, - Олексій Кавилін PDF Печать E-mail
Автор: Administrator   
29.03.2019 07:36

 


 

 

 «За два місяці 2019 року до державного бюджету спрямовано 1,2 мільярда гривень податку на додану вартість. Цей показник наразі є рекордним: на 44% або 379 млн. грн. перевищує минулорічну суму надходжень за аналогічний період», - повідомив начальник ГУ ДФС у Київській області Олексій Кавилін. Він підкреслив, що основними чинниками стало зростання обсягів виробництва та реалізації товарів і послуг, збільшення купівельної спроможності населення через зростання доходів громадян, заробітної плати у тому числі.

«ПДВ – це принципово значущий податок у формуванні дохідної частини бюджету, який за результатами 2018 року обіймає долю у 46 % із загальної суми надходжень. У сукупності з 11,3 мільярдів гривень, що надійшли минулого року у якості податкових платежів, 5,2 мільярда гривень належить податку на додану вартість від вироблених на території Київської області товарів та послуг. Тобто, у 2018 році сума середньомісячних перерахувань до бюджету становила 433 мільйони гривень. Якщо говорити про поточний рік, то за два місяці 2019 року ця сума дорівнює вже 600 мільйонам гривень»,- зазначив Олексій Кавилін.

«Хедлайнером зі сплати цього виду податку за підсумками 2018 року є галузь оптової та роздрiбної торгiвлі, а також ремонту автотранспортних засобів як серед юридичних, так і фізичних осіб із сумою сплаченого ПДВ у 1,2 мільярда гривень та 47 мільйонів гривень відповідно. На другому місці серед юридичних осіб – підприємства зі сфери сільського, лісового та рибного господарств, які минулого року сплатили 1,1 млрд. грн. податку на додану вартість. Серед фізичних осіб на другому місці за обсягами сплати ПДВ – галузь транспорту, складського господарства, поштової та кур'єрської діяльності: 24,3 млн. грн. Переробна промисловість замикає трійку лідерів як серед юридичних, так і фізичних осіб:  840 та 22,1 млн. грн. сплати ПДВ відповідно».

Окремо він наголосив, що з-поміж інших чинників зростання надходжень з ПДВ обумовлено також загальною ефективністю роботи служби та значним спрощенням адміністрування  цього виду податку. Так, за результатами двох місяців поточного року майже 100% податкової звітності з ПДВ було подано в електронному вигляді. «Вдосконалення та розширення можливостей електронних сервісів безумовно позитивно впливає на динаміку сплати податків та подання звітності тощо», - наголошує начальник фіскальної служби регіону. «Беззаперечно, важливу роль зіграло запровадження системи моніторингу та критеріїв оцінки ризику податкових накладних, що нарешті дозволило якщо, скажімо, не ліквідувати, то значно мінімізувати тіньовий сектор економіки Київщини. Ця система довела свою ефективність у наповненні бюджету та вагомому зменшенні махінацій та маніпулювань положеннями податкового законодавства».

ГУ ДФС у Київській області

 

Який термін подачі заяви про відмову від спрощеної системи оподаткування?

Головне управління ДФС у Київській області повідомляє, що згідно з п.п.298.2.2 п.298.2 ст.298 ПКУ, платники єдиного податку можуть самостійно відмовитися від спрощеної системи оподаткування у зв'язку з переходом на сплату інших податків і зборів, визначених цим Кодексом, з першого числа місяця, наступного за податковим (звітним) кварталом, у якому подано заяву щодо відмови від спрощеної системи оподаткування у зв'язку з переходом на сплату інших податків і зборів.

Для відмови від спрощеної системи оподаткування суб’єкт господарювання не пізніше  ніж за 10-ть календарних днів до початку нового календарного кварталу подає до контролюючого органу  заяву. Так, заяву про відмову від застосування спрощеної системи оподаткування  з 01 квітня 2019 року суб’єкт господарювання має подати по 21 березня 2019 року (включно).

Заява подається за формою, затвердженою наказом Міністерства фінансів України від 20.12.2011 №1675 «Про затвердження форми свідоцтва платника єдиного податку та порядку видачі свідоцтва, форми та порядку подання заяви про застосування спрощеної системи оподаткування та форми розрахунку доходу за попередній календарний рік», у ній, зокрема зазначається  дата відмови від застосування спрощеної системи оподаткування та  причини такої відмови.

Платники єдиного податку зобов'язані перейти на сплату інших податків і зборів, визначених Податковим Кодексом, у таких випадках:

1) у разі перевищення протягом календарного року встановленого обсягу доходу платниками єдиного податку першої і другої груп та нездійснення такими платниками переходу на застосування іншої ставки - з першого числа місяця, наступного за податковим (звітним) кварталом, у якому відбулося таке перевищення;

2) у разі перевищення протягом календарного року обсягу доходу, встановленого п.п.291.4.3 п. 291.4 статті 291 Податкового Кодексу, платниками єдиного податку першої і другої груп, які використали право на застосування інших ставок, встановлених для третьої групи, - з першого числа місяця, наступного за податковим (звітним) кварталом, у якому відбулося таке перевищення;

3) у разі перевищення протягом календарного року встановленого обсягу доходу платниками єдиного податку третьої групи - з першого числа місяця, наступного за податковим (звітним) кварталом, у якому відбулося таке перевищення;

4) у разі застосування платником єдиного податку іншого способу розрахунків, ніж зазначені у пункті 291.6 статті 291 ПКУ, - з першого числа місяця, наступного за податковим (звітним) періодом, у якому допущено такий спосіб розрахунків;

5) у разі здійснення видів діяльності, які не дають права застосовувати спрощену систему оподаткування, або невідповідності вимогам організаційно-правових форм господарювання - з першого числа місяця, наступного за податковим (звітним) періодом, у якому здійснювалися такі види діяльності або відбулася зміна організаційно-правової форми;

6) у разі перевищення чисельності фізичних осіб, які перебувають у трудових відносинах з платником єдиного податку, - з першого числа місяця, наступного за податковим (звітним) періодом, у якому допущено таке перевищення;

7) у разі здійснення видів діяльності, не зазначених у реєстрі платників єдиного податку, - з першого числа місяця, наступного за податковим (звітним) періодом, у якому здійснювалися такі види діяльності;

8) у разі наявності податкового боргу на кожне перше число місяця протягом двох послідовних кварталів - в останній день другого із двох послідовних кварталів;

9) у разі здійснення платниками першої або другої групи діяльності, яка не передбачена у п.п. 1 або 2 п. 291.4 ст. 291 ПКУ відповідно, - з першого числа місяця, наступного за податковим (звітним) кварталом, у якому здійснювалася така діяльність.

 ГУ ДФС у Київській області

 

Запрошуємо землекористувачів Київщини на звірку!

Головне управління ДФС у Київській області повідомляє, що облік фізичних осіб - платників податку і нарахування відповідних сум проводяться контролюючими органами за місцем знаходження земельної ділянки щороку до 1 травня.

Відповідно до п.286.5 ст.286 ПКУ, платники податку мають право звернутися з письмовою заявою до контролюючого органу за місцем знаходження земельної ділянки для проведення звірки даних щодо:

- розміру площі земельної ділянки, що перебуває у власності та/або користуванні платника податку;

- права на користування пільгою із сплати податку;

- розміру ставки податку;

- нарахованої суми податку.

У разі виявлення розбіжностей між даними контролюючих органів та даними, підтвердженими платником податку на підставі оригіналів відповідних документів, зокрема документів на право власності, користування пільгою, контролюючий орган за місцем знаходження земельної ділянки проводить протягом десяти робочих днів перерахунок суми податку і надсилає (вручає) йому нове податкове повідомлення-рішення. Попереднє податкове повідомлення-рішення вважається скасованим (відкликаним).

Запрошуємо громадян, які є землекористувачами на Київщині, звертатись до Центрів обслуговування платників ГУ ДФС у Київській області для проведення звірки даних, на підставі яких фіскальні органи нараховуватимуть податкові зобов’язання з плати за землю.

ГУ ДФС у Київській області

 

 

Якщо ви здавали нерухомість (квартиру) в оренду – задекларуйте отримані доходи

Головне управління ДФС у Київській області звертає увагу, що у разі надання фізичною особою  нерухомого майна в оренду орендарю, який не є суб’єктом господарювання, відповідальним за  нарахування та сплату  податку на доходи фізичних осіб до бюджету є орендодавець.

Такий орендодавець самостійно нараховує та сплачує податок до бюджету у терміни, встановлені для квартального звітного (податкового) кварталу: протягом 40 календарних днів після  останнього дня такого звітного (податкового) кварталу. Суми отриманого доходу, нарахованого податкового зобов’язання та сплаченого протягом звітного року податку відображаються у  річній податковій декларації про майновий стан і доходи, яка подається за результатами звітного року (абз.«а» п.п.170.1.5 п.170.1 ст.170 ПКУ).

У разі вчинення нотаріальної дії щодо посвідчення договору оренди об'єктів нерухомості нотаріус зобов'язаний надіслати інформацію про такий договір контролюючому органу за податковою адресою платника податку - орендодавця за формою та у спосіб, встановлені Кабінетом Міністрів України. За порушення порядку та/або строків подання зазначеної інформації нотаріус несе відповідальність, передбачену законом за порушення порядку та/або строків подання податкової звітності(абз.«б» п.п.170.1.5 п.170.1 ст.170 ПКУ).

Отже,якщо у 2018 році  ви здавали нерухомість (квартиру) в оренду фізичним особам, які не є суб’єктами господарювання (ФОПами),  вам слід задекларувати отримані доходи, подавши податкову декларацію про майновий стан і доходи до 01 травня 2019 року до органу фіскальної служби за місцем реєстрації.

ГУ ДФС у Київській області

 

Реєстр платників ПДВ в Електронному кабінеті

Нещодавно ДФС доопрацьовано меню Реєстри Електронного кабінету в частині вивантаження даних Реєстру платників податку на додану вартість в повному обсязі.

Скористатися он-лайн сервісом користувачі можуть в режимі Дані реєстру платників ПДВ меню Реєстри відкритої частини Електронного кабінету.

Користувачі відкритої частини Електронного кабінету, крім доступу до даних Реєстру платників ПДВ, мають можливість отримати повний перелік платників ПДВ з урахуванням інформації про анулювання реєстрації платників ПДВ шляхом їх вивантаження.

Також розроблено програмний інтерфейс (АРІ) для автоматизованого вивантаження  повного переліку платників ПДВ, доступний за посиланням: https://cabinet.sfs.gov.ua/ws/api/public/registers/export/pdv

Електронний файл повного переліку платників ПДВ з урахуванням інформації про анулювання реєстрації платників ПДВ містить назви полів відповідно до наборів даних, які підлягають оприлюдненню у формі відкритих даних на Єдиному держаному веб-порталі відкритих даних та містить:

-  найменування або прізвище, ім’я та по батькові; 

-  індивідуальний податковий номер платника ПДВ (ІПН);

-  дату реєстрації платником ПДВ;

- дату реєстрації суб’єктом спеціального режиму оподаткування;  дату анулювання реєстрації;

-  причину анулювання реєстрації;

-  підставу анулювання реєстрації; перелік кодів видів діяльності сільськогосподарського підприємства як суб’єкта спеціального режиму оподаткування;

 дату виключення з реєстру суб’єктів спеціального режиму оподаткування; дату, з якої сільськогосподарське підприємство вважається платником ПДВ на загальних підставах.

ГУ ДФС у Київській області

 

"Зобов'язання зі сплати єдиного внеску є пріоритетними", - Ольга Шапошникова

За повідомленням заступника начальника ГУ ДФС у Київській області Ольги Шапошникової, у лютому-березні (станом на 15.03.2019) загальна сума боргу зі сплати єдиного внеску у Київській області зменшилася на 18 мільйонів гривень. Втім, незважаючи на позитивну тенденцію до поступового скорочення недоїмки, станом на 15 березня 2019 року платники Київщини боргують державі 514 мільйонів гривень. Більша частина боргу – 70% – за фізичними особами, решта – юридичні особи відповідно.

За наданою інформацією, найбільші суми боргу з єдиного внеску зосереджені у Києво-Святошинському районі (64,7 млн. грн.), м. Бровари (60,6  млн. грн.) та м. Біла Церква (58,7 млн. грн.).

Станом на 1 березня 2019 року структура заборгованості з єдиного внеску виглядає наступним чином:

- 41,6 млн. грн. або 8% – заборгованість платників, які перебувають у стані  банкрутства;

- 5,5 млн. грн. або 1% –  перебуває в  адміністративному та судовому оскарженні;

- 268,6 млн. грн. або 51% – перебуває на узгодженні у платників;

- 209,6 млн. грн. або 40% –  передано на стягнення до органів ДВС;

«Стабільність фінансового наповнення соціальних фондів напряму залежить від своєчасності та повноти сплати єдиного внеску. Фінансування державних програм соціально-економічного розвитку, видатки бюджету на потреби суспільства – пенсії, оплата лікарняних, отримання допомоги  у зв’язку з тимчасовою втратою роботи тощо – на 70% фінансуються за рахунок таких надходжень. Тому зобов'язання зі сплати єдиного внеску виконуються в першу чергу і мають пріоритет перед усіма іншими зобов'язаннями, крім виплати заробітної плати», підкреслила заступник начальника фіскальної служби області.

У результаті проведених спільних нарад з органами ДФС, Пенсійним фондом, а також зустрічей з підприємцями-боржниками до Держказначейства за 2 місяці 2019 року надійшло майже 22 мільйони гривень із загальної суми боргу: після виставлення вимог органами ДФС – 18,8 млн. грн. (або 86%), решта – за результатами роботи органів ДВС – 3,1 млн. грн. (або  14%).

Законом України  від 08.07.2010 №2464-УІ «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» встановлено, що ЄВ підлягає сплаті незалежно від фінансового стану платника. За наявності у платника єдиного внеску одночасно із зобов'язаннями із сплати єдиного внеску зобов'язань із сплати податків, інших обов'язкових платежів, передбачених законом, або зобов'язань перед іншими кредиторами, зобов'язання із сплати єдиного внеску виконуються в першу чергу і мають пріоритет перед усіма іншими зобов'язаннями, крім зобов'язань із виплати заробітної плати (доходу).


 
59 днів лишилося до посилення адміністративної відповідальності за перевищенні строку транзиту або тимчасового ввезення транспортного засобу на іноземній реєстрації PDF Печать E-mail
Автор: Administrator   
28.03.2019 07:34

 

 

Головне управління ДФС у Київській області нагадує, що через 180 днів з початку дії Закону України від 08.11.2018 року № 2612-VIII, тобто, з 24 травня 2019 року вступають у дію норми щодо посилення адміністративної відповідальності за порушення вимог законодавства при переміщенні транспортних засобів в митних режимах тимчасового ввезення і транзиту.

 З цієї дати при перевищенні строку транзиту або тимчасового ввезення транспортного засобу на іноземній реєстрації більше ніж на 30 діб власнику такого автомобіля загрожує штраф у розмірі 170 тис. грн. або конфіскація транспортного засобу за рішенням суду.

Власники автомобілів на іноземній реєстрації мають можливість при оформленні транспортних засобів скористатися умовами перехідного періоду, що триватиме до 23 травня 2019 року включно.

Відповідальність громадян щодо перевищення термінів транзиту авто на іноземній реєстрації передбачена новими нормами митного кодексу, зокрема, статтею 469 Митного кодексу України.

Кошти або вартість майна, переданого у вигляді пожертвувань або благодійних внесків неприбутковим організаціям, можна включити до податкової знижки

Головне управління ДФС у Київській області повідомляє, що відповідно до п.п. 166.3.2 п. 166.3 ст.166 Податкового кодексу платник податку має право включити до податкової знижки у зменшення оподатковуваного доходу платника податку за наслідками звітного податкового року, визначеного з урахуванням положень п. 164.6 ст. 164 ПКУ, суму коштів або вартість майна, переданих платником податку у вигляді пожертвувань або благодійних внесків неприбутковим організаціям, зареєстрованим в Україні та внесеним до Реєстру неприбуткових організацій та установ на дату передачі таких коштів та майна, у розмірі, що не перевищує 4 % суми його загального оподатковуваного доходу такого звітного року.

До податкової знижки включаються фактично здійснені протягом звітного податкового року платником податку витрати, підтверджені відповідними платіжними та розрахунковими документами, зокрема, квитанціями, фіскальними або товарними чеками, прибутковими касовими ордерами, копіями договорів, що ідентифікують продавця товарів (робіт, послуг) і їх покупця (отримувача). У зазначених документах обов’язково повинно бути відображено вартість таких товарів (робіт, послуг) і строк їх продажу (виконання, надання).

Зокрема, одним із документів, які підтверджують надання пожертви (благодійної допомоги), є договір про пожертву.

Для отримання податкової знижки, платник податків подає за місцем своєї податкової адреси річну податкову декларацію про майновий стан і доходи. Граничний термін подання податкової декларації – 31 грудня 2019 (включно).

ГУ ДФС у Київській області

 

Відповідальність за несплату узгодженої суми грошового зобов’язання, задекларованого в податковій декларації про майновий стан і доходи громадян, протягом строків, визначених ПКУ

У Головному управлінні ДФС у Київській області нагадують, що відповідно до п. 179.7 ст. 179 ПКУ фізична особа зобов’язана самостійно до 1 серпня року, що настає за звітним, сплатити суму податкового зобов’язання, зазначену в поданій нею податковій декларації.

Нормами пункту 126.1 ст. 126 ПКУ встановлено фінансову відповідальність  платника податків за  несплату узгодженої суми грошового зобов’язання протягом строків, визначених ПКУ у таких розмірах:

-  при затримці до 30 календарних днів включно, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов’язання, - у розмірі 10 відс. погашеної суми податкового боргу;

-  при затримці більше 30 календарних днів, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов’язання, - у розмірі 20 відс. погашеної суми податкового боргу.

Крім цього, при нарахуванні суми податкового зобов’язання, визначеного платником податків або податковим агентом, - після спливу 90 календарних днів, наступних за останнім днем граничного строку сплати податкового зобов’язання нараховується пеня  -п.п. 129.1.3 п. 129.1 ст. 129 ПКУ.

Згідно з п. 129.4 ст. 129 ПКУ на суми грошового зобов’язання, визначеного п.п. 129.1.3 п. 129.1 ст 129 ПКУ (включаючи суму штрафних санкцій за їх наявності та без урахування суми пені), нараховується пеня за кожний календарний день прострочення у його сплаті, включаючи день погашення, із розрахунку 100% річних облікової ставки Національного банку України, діючої на кожний такий день.

ГУ ДФС у Київській області

 

Новації у ЄСВ з 2019 року

Головне управління ДФС у Київській області інформує, що у зв’язку зі збільшенням  з 01 січня 2019 року розміру мінімальної заробітної плати до 4173,0 грн., змінились розміри мінімального страхового внеску (з 01.01.2019р. - 918,06 грн.) та максимального страхового внеску(з 01.01.2019р. - 13770,90грн.) на місяць.

Із 2019 року єдиний соціальний внесок (ЄСВ) установлено у розмірі 8,41%  до визначеної бази нарахування внеску для найманих осіб з інвалідністю, які працюють у ФОПів, у т.ч. тих, які обрали спрощену систему оподаткування – це встановлено новою редакцією до част.13 ст.8 Закону України від 08.07.2010 №2464-УІ «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування»

Нагадуємо, що нарахування ЄСВ у розмірі 8,41% розпочинається з дати встановлення групи інвалідності (але не раніше  одержання роботодавцем завіреної копії довідки до акта огляду в МСЕК) та закінчується датою припинення інвалідності на підставі рішення даної комісії.

ГУ ДФС у Київській області

 

Перевірити фіскальний чек можна в «Електронному кабінеті»

Головне управління ДФС у Київській області інформує,  що ДФС запроваджено електронний сервіс, який дозволить покупцям товарів та послуг здійснювати пошук  та перегляд фіскальних касових чеків, сформованих традиційними реєстраторами розрахункових операцій та електронних фіскальних чеків, що створені новими РРО.
           Для перевірки фіскальних касових чеків потрібно на суб-сайті ГУ ДФС у Київській області або на веб-порталі  ДФС України зайти у вкладення «Електронний кабінет».

Сервіс знаходиться у відкритій частині електронного кабінету, доступ до нього здійснюється без ідентифікації особи у режимі реального часу (24/7/365)  за посиланням:http://cabinet.sfs.gov.ua/cashregs/check.

Щоб знайти та  переглянути фіскальний касовий чек потрібно ввести: фіскальний номер РРО, дату та час видачі чека (для традиційних РРО).

Для пошуку  електронного чека потрібно ввести його фіскальний номер і дату. Якщо чек  у системі не знайдено, потрібно зробити його фото й надіслати  за адресою: Этот e-mail адрес защищен от спам-ботов, для его просмотра у Вас должен быть включен Javascript . Фахівці фіскальної служби дослідять причину, за якої електронний чек не потрапив до системи й будуть вжиті відповідні заходи.

Запроваджена новітня інформаційна система реєстрації та обліку реєстраторів розрахункових операцій E-Receipt передбачає реєстрацію пристроїв без подання до контролюючих органів будь-яких паперових документів і не потребує плати за її використання. Електронний чек генерується, реєструється в системі ДФС,  доповнюється QR-кодом, після чого передається на пристрій. Інформація про фіскальний номер чека та його QR-код зберігається в e-Receipt і доступна для перегляду в електронному кабінеті платникам та покупцям товарів (послуг).

ГУ ДФС у Київській області

 

Нормативна грошова оцінка землі

Повідомляємо, що на офіційному веб-порталі ДФС України розміщено інформацію про нормативну грошову оцінку земель (за даними офіційного веб-сайту Держгеокадастру)  – Довідник показників нормативної грошової оцінки земель населених пунктів станом на 01.01.2019. Основними завданнями створення Довідника показників нормативної грошової оцінки земель населених пунктів є:

- систематизація актуальної інформації про рік останнього проведення нормативної грошової оцінки земель кожного населеного пункту України та його середню (базову) вартість, дату та номер рішення місцевої ради про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земель населеного пункту, розрахункову площу та чисельність населення, кошторисну вартість робіт, значення регіональних та зональних коефіцієнтів оцінки;
- забезпечення розробників технічної документації із нормативної грошової оцінки земель населених пунктів матеріалами для аналізу результатів оцінки населених пунктів, визначення співвідношення отриманих результатів по землях однотипних груп населених пунктів у різних регіонах країни, що дозволить підвищити якість виконання робіт з нормативної грошової оцінки земель населених пунктів, унеможливить штучне заниження або завищення такої оцінки;

- забезпечення аналізу та прогнозування органами місцевого самоврядування економічного ефекту застосування нормативної грошової оцінки залежно від року її проведення в частині наповнення місцевих бюджетів;

- стимулювання своєчасного оновлення нормативної грошової оцінки земель населених пунктів відповідно до вимог ст. 18 Закону України від 11 грудня 2003 року № 1378-IV «Про оцінку земель» із змінами та доповненнями (далі - Закон № 1378);

- забезпечення відкритості результатів нормативної грошової оцінки земель населених пунктів для широкого загалу.

Проведення нормативної грошової оцінки земель населених пунктів регулюється Законом № 1378. Обов’язковість проведення нормативної грошової оцінки земель передбачено ст. 13 Закону № 1378, а періодичність її проведення - щонайменш один раз на 5 - 7 років (повторна нормативна грошова оцінка) - ст. 18 Закону № 1378. У 2013 році в Україні на 100 % завершено проведення нормативної грошової оцінки земель усіх населених пунктів відповідно до ст. 13 Закону № 1378.

 Інформація про нормативну грошову оцінку земель (за даними офіційного веб-сайту Держгеокадастру) міститься за посиланням http://sfs.gov.ua/dovidniki--reestri--perelik/dovidniki-/325490.html 

ГУ ДФС у Київській області

 

Зміни в оподаткуванні податком на прибуток у 2019 році

Головне управління ДФС у Київській області повідомляє, що Законом України від 23.11.2018  №2628-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України щодо покращення адміністрування та перегляду ставок окремих податків і зборів», який набрав чинності 01.01.2019р., запроваджено зміни в оподаткуванні податком на прибуток  у 2019 році.

Доповнено та уточнено поняття, визначені  статтею 14 Податкового  Кодексу.

 Так, п. 14.1 ст. 14 ПКУ доповнено новими підпунктами:

- п.п.14.1.12 введено поняття активу з права користування – визнаний орендарем згідно з вимогами міжнародних стандартів фінансової звітності (далі — МСФЗ) актив, який представляє право орендаря використовувати базовий актив протягом строку оренди;

- п.п. 14.1.1251 визначено поняття нормативу витрат на виплати страховим посередникам –  гранично допустима величина будь-яких виплат (винагород) страховим посередникам та іншим особам за надані послуги щодо укладання (пролонгації) договорів страхування, встановлена для цілей Кодексу за методикою, визначеною уповноваженим органом, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, за погодженням з центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

У п.п. 14.1.45 п. 14.1 ст. 14 Кодексу уточнено поняття деривативу, зокрема:

-  вилучено визначення деривативу як стандартного документа;

-  не передбачається затвердження Кабінетом Міністрів України стандартної (типової) форми деривативів;

-  платежі за угодами своп розраховуються на підставі ціни (котирування) базового активу, також з урахуванням процентних ставок у межах суми, визначеної договором на конкретну дату платежу; 

- визначено, що форвардний контракт не є стандартизованим цивільно-правовим договором, та передбачено, що такий контракт  виконується шляхом постачання базового активу та його оплати коштами або проведення між сторонами контракту грошових розрахунків без постачання базового активу.

Уточнено умови включення юридичних осіб до Реєстру неприбуткових установ та організацій.

 Так,  п.п. 133.4.1 п. 133.4 ст. 133 ПКУ внесено зміни в частині вимог до установчих документів, зокрема:

- для цілей розподілу отриманих доходів (прибутків) термін «учасники» неприбуткової організації застосовується у розумінні Цивільного кодексу України;

- для недержавних пенсійних фондів передбачена можливість передання активів у разі ліквідації такого фонду іншим юридичним особам, що здійснюють недержавне пенсійне забезпечення відповідно до закону.

Пунктом 1 розд.ІІ «Прикінцеві та перехідні положення» Закону
№2628 встановлено, що зміни до п.п. 133.4.1 п. 133.4 ст. 133 ПКУ застосовуються до податкових періодів, починаючи з 1 липня 2017 року.

Різниці, які виникають при нарахуванні амортизації.

Щодо різниць, які виникають при нарахуванні амортизації, то ст. 138 ПКУ доповнено новим п.138.4  та передбачено,  що вимоги п.п. 138.1 — 138.3 ст. 138 ПКУ, якими визначені різниці для коригування фінансового результату до оподаткування та порядок розрахунку амортизації, не застосовуються до операцій з активами з права користування за договорами оренди.

Уточнено вартісний показник для застосування визначених ПКУ мінімально допустимих строків корисного використання, встановлений для основних засобів 4 групи, який складає понад 6000 грн. замість раніше визначеного у розмірі 2 500 грн. (п.п. 138.3.3 п. 138.3 ст. 138 ПКУ).

Різниці, які виникають при здійсненні фінансових операцій.

По різницям, які виникають при здійсненні фінансових операцій уточнено, що при  визначенні  різниць, передбачених  п.п. 140.5.4  п. 140.5 ст. 140 ПКУ для коригування до збільшення фінансового результату до оподаткування  на суму 30% вартості придбаних товарів, у тому числі необоротних активів, робіт та послуг, не враховуються активи з права користування за договорами оренди.

Крім того,  уточнено,  що  вимоги  із застосування  різниці  відповідно  до  п.п.140.5.4 п.140.5 ст.140 ПКУ не поширюються також на вартість товарів,  у тому числі необоротних активів, робіт та послуг, придбаних у Накопичувального фонду та недержавних пенсійних фондів.

Застосування прискореної амортизації.

Внесеними до п.43 підр.4 розд. ХХ «Перехідні положення» ПКУ змінами на 1 рік продовжено дію норми щодо права на застосування для розрахунку амортизації за прямолінійним методом мінімально допустимого строку амортизації (два роки) щодо основних засобів четвертої групи,  якщо витрати на їх придбання понесені (нараховані) платником податків після 1 січня 2017 року та якщо для таких основних засобів забезпечується одночасне виконання встановлених Кодексом вимог, зокрема, основні засоби введені в експлуатацію в межах одного з податкових (звітних) періодів з 1 січня 2017 року по 31 грудня 2019 року.

Детальна інформація міститься у листі ДФС України від 11.03.2019 р. № 7785/7/99-99-15-02-01-17.

ГУ ДФС у Київській області

 


 
В пункті пропуску «Бориспіль» зафіксовано спробу контрабанди майже 3,5 кг кокаїну PDF Печать E-mail
Автор: Administrator   
28.03.2019 07:31

 

 

Управлінням протидії митним правопорушенням та міжнародної взаємодії Київської митниці ДФС у співпраці з ГУБКОЗ СБ України попереджено переміщення нашим співвітчизником через митний кордон України наркотичного засобу кокаїну.

Чотири пакети загалом майже з 3,5 кг кокаїну було виявлено після перетину білої лінії, яка позначає закінчення проходження митного контролю в режимі „зелений коридор”, у багажі нашого співвітчизника, який прибув на територію України авіарейсом з Панами транзитом через Німеччину. Як виявилося, в подальшому наркотик планували переправити до Ізраїлю.

Пакети зі спресованою порошкоподібною речовиною білого кольору знаходились у спеціально виготовленій схованці в подвійному дні багажної валізи громадянина.

Таким чином громадянином України вчинено дії, спрямовані на переміщення через митний кордон України пресованої порошкоподібної речовини білого кольору, яка, згідно експрес-аналізатора наркотичних засобів «M.M.C. International B.V.», містить у своєму складі наркотичний засіб кокаїн, з приховуванням від митного контролю, а саме з використанням спеціально виготовлених сховищ (тайників).

Складено протокол про порушення митних правил за ст.483 Митного кодексу України.

Матеріали справи вилучені СБУ в рамках кримінального провадження.

СБУ та правоохоронними органами Ізраїлю по даному факту була проведена міжнародна контрольована поставка.

Довідково: серед виявлень Київською митницею ДФС у 2018 році контрабанди наркотичних засобів та прекурсорів (складових для виготовлення наркотиків):

1.     В пункті пропуску «Бориспіль» громадянином Ізраїлю транзитним авіарейсом «Варшава-Київ-Тель-Авів» переміщувалось 5400 кокаїну. Повідомлення про ознаки кримінального правопорушення направлено до слідчого відділу УСБУ.

2.     У приватному відправленні з Китаю на адресу приватної особи в України направлялося 1 кг фінілацетону (прекурсору). По даним фактам до слідчого відділу УСБУ в м. Києві та Київській області направлені повідомлення про скоєння злочину.

ГУ ДФС у Київській області

 


 
Групу портового контролю в Державному міжнародному аеропорту «Бориспіль» відвідав експерт Всесвітньої митної організації Стефан Бишов (Німеччина) PDF Печать E-mail
Автор: Administrator   
27.03.2019 07:42

 


 

 

Група портового контролю в Державному міжнародному аеропорту «Бориспіль» була створена 26 березня 2018 року на виконання Меморандуму про взаєморозуміння між Державною фіскальною службою України, Адміністрацією Державної прикордонної служби України та Управлінням з наркотиків та злочинності Організації об'єднаних націй від 16.01.2018 р.

На початку 2019 року Київська митниця ДФС вже може підвести підсумки проведеної роботи і поділитися напрацьованим досвідом

Лише протягом останнього часу відбулося кілька міжнародних навчань, в яких взяла участь Група портового контролю в Державному міжнародному аеропорту «Бориспіль». В аеропорту «Бориспіль» Група приймала делегації експертів Всесвітньої митної організації з Нідерландів та Німеччини та Групу портового контролю «Тбілісі-аеропорт». В свою чергу, бориспільчани відвідали з робочими візитами Німеччину (аеропорт «Кьольн/Бонн»), Одесу, Київ та Хмельницький.

Також недавно відбувся візит експерта Всесвітньої митної організації Стефана Бишова (Німеччина) з метою проведення навчання посадових осіб, які долучені до діяльності підрозділу портового контролю у пункті пропуску через державний кордон  «Бориспіль-аеропорт», створеного у межах реалізації Програми з контролю за контейнерними перевезеннями.

Під час ознайомчого візиту було відпрацьовано ознайомлення з презентаційними матеріалами з питань діяльності підрозділів портового контролю у пунктах пропуску через державний кордон «Бориспіль-аеропорт» та «Франкфурт-аеропорт» (Німеччина), здоров'я та безпека під час виконання службових обов’язків, логістика, презентація загальних принципів, надбань, поточних проблем і тенденцій проведення митного контролю, профілювання і таргетинг, включаючи використання попередніх даних,  методи експертизи, в тому числі використання доступних інструментів (рентгенівських, детекторних пристроїв), ознайомлення з принципами роботи вантажного терміналу та порядком проведення митного оформлення та контролю товарів в зоні діяльності митного поста «Аеропорт Бориспіль»; відвідування підрозділу оператора поштового зв’язку ДОПП ПАТ «Укрпошта» - дільниці обміну авіапошти «Бориспіль» та експрес-оператора ТОВ «ТНТ Україна», вивчення досвіду їх роботи, проведення аналізу ризиків під час здійснення митного контролю міжнародних поштових та експрес-відправлень, відвідування пасажирського терміналу «D» ДПМА «Бориспіль», презентація загальних принципів роботи, обговорення поточних проблем і шляхів вдосконалення проведення митного контролю пасажирів, методи здійснення митного контролю повітряного судна, підведення підсумків та закриття робочого візиту.

Що ж до виявлених порушень за період існування Групи портового контролю в Державному міжнародному аеропорту «Бориспіль», то можна назвати деякі результати.

В травні 2018 р. у так званому «вантажному терміналі» аеропорту «Бориспіль» під час проведення митного огляду було виявлено 18 картоних коробок з подвійними стінками, в площині яких знаходились поліетиленові пакунки з кокаїном загальною вагою  5,7 кг.

В травні - червні 2018 року група портового контролю брала участь у проведенні Департаментом протидії наркозлочинності Національної поліції України розшукових (слідчих) дій по встановленню осіб, причетних до організації каналу контрабанди наркотичних засобів (кокаїну) з країн Латинської Америки до України.

В ході проведення зазначених дій співробітниками Національної поліції  України заарештовано 5 осіб (2 громадян Туреччини та 3 громадянина України). Відносно них відкрито кримінальні провадження, за ознаками злочинів, передбачених ст. 305 та ч.3 ст. 307 КК України.  З незаконного обігу в двох випадках вилучено кокаїн загальною вагою 5,9 кг.

В червні 2018 р. під час проведення митного контролю міжнародних експрес-відправлень виявлено 2 факти незаконного переміщення прекурсорів - 1 кг фенілацетону, 1 кг суміші фенілацетона, а-фенілацетоацетонітрілу (АPAAN) та  фенілоцтової кислоти та 1 кг 3,4 метилендеоксефеніл-2-пропану (3,4-MДФ-2П).

У серпні 2018 р. під час здійснення митного контролю міжнародних поштових відправлень у 4-х відправленнях були виявлені 85 компонентів до автомату Калашникова (магазини, штик-ножі, пружини, ударно-спусковий механізм та інші).

В жовтні 2018 р. під час проведення митного огляду вантажу «Двері металеві – 30 шт., вагою 3042 кг» було виявлено 27390 пачок (547800 цигарок), які були приховані від митного контролю з використанням спеціально виготовлених сховищ (тайників).

В листопаді 2018 р. під час проведення митного огляду вантажу «Металеві тримачі для автоматичного поливу газонів – 21 шт., вагою 22 кг», були виявлені гвинти перезаряджання до 30-мм автоматичних гармат ЗТМ-1 (2А72).

На початку  2019 р. було задокументовано факти незаконного пересилання у міжнародному експрес відправленні 1 кг прекурсору - 2-диметиламіно-1-хлорпропан.

Також в січні 2019 р. було упереджено незаконне вивезення за межі митної території України у міжнародних поштових відправленнях державних нагород в тому числі з дорогоцінних металів загальною кількістю 624 штук та 216 срібних монет.

ГУ ДФС у Київській області

 

 

 

 

 

За повторне правопорушення передбачено збільшення розміру штрафних санкцій

Головне управління  ДФС  у  Київській  області повідомляє, що відповідно до п.127.1 ст. 127 ПКУ, у випадку не нарахування, неутримання та/або несплати (неперерахування) податків платником податків, у тому числі податковим агентом, до або під час виплати доходу на користь іншого платника податків, - тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 25 % суми податку, що підлягає нарахуванню та/або сплаті до бюджету.

Вчинені повторно на протязі 1095 днів такі ж самі дії - тягнуть за собою накладення штрафу у розмірі 50 % суми податку, що підлягає нарахуванню та/або сплаті до бюджету.

Ті ж самі дії, вчинені втретє та більше на протязі 1095 днів, - тягнуть за собою накладення штрафу у розмірі 75 % суми податку, що підлягає нарахуванню та/або сплаті до бюджету.

Відповідальність за погашення суми податкового зобов’язання або податкового боргу, що виникає внаслідок вчинення таких дій, та обов’язок щодо погашення такого податкового боргу покладається на особу, визначену ПКУ, у тому числі на податкового агента. При цьому платник податку - отримувач таких доходів звільняється від обов’язків погашення такої суми податкових зобов’язань або податкового боргу, крім випадків, встановлених розд. IV ПКУ.

Штрафи, передбачені п.127.1 ст.127 ПКУ не застосовуються у разі, коли не нарахування, неутримання та/або несплата (неперерахування) податку на доходи фізичних осіб самостійно виявляється податковим агентом при проведенні перерахунку цього податку, передбаченого п. 169.4 ст. 169 ПКУ, та виправляється в наступних податкових періодах протягом податкового (звітного) року згідно з нормами ПКУ.

Для визначення «повторності» правопорушення з метою застосування підвищеного розміру санкцій за не нарахування, неутримання та/або несплати (неперерахування) податків платником податків, у тому числі податковим агентом, до або під час виплати доходу на користь іншого платника податків, слід враховувати податкові порушення (не нарахування, неутримання та/або несплати (неперерахування) податків) (однотипні порушення), що вчинені платником податків повторно  на протязі 1095 днів.

Отже, підвищені розміри штрафних санкцій у разі повторного виявлення податкових порушень, передбачених ст.127 ПКУ, застосовуються за повторне вчинення протягом 1095 днів таких порушень.

ГУ ДФС у Київській області

 

Як оподатковуються доходи від продажу власної сільськогосподарської продукції

Головне управління ДФС у Київській області повідомляє, що відповідно до пп. 165.1.24 п. 165.1 ст. 165 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку не включаються доходи, отримані від продажу власної сільськогосподарської продукції, що, зокрема вирощена, зібрана, виготовлена, вироблена, оброблена та/або перероблена безпосередньо фізичною особою на земельних ділянках, наданих їй у розмірах, встановлених Земельним кодексом України для ведення, зокрема:

- садівництва та/або для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибні ділянки) та/або для індивідуального дачного будівництва. При цьому якщо власник сільськогосподарської продукції має ще земельні частки (паї), виділені в натурі (на місцевості), але не використовує їх (здає в оренду або обслуговує), отримані ним доходи від продажу сільськогосподарської продукції не включаються до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу;

- особистого селянського господарства та/або земельні частки (паї), виділені в натурі (на місцевості), сукупний розмір яких не перевищує 2 га. При цьому розмір земельних ділянок, зазначених в абзаці другому цього підпункту, а також розмір виділених в натурі (на місцевості) земельних часток (паїв), які не використовуються (здаються в оренду, обслуговуються), не враховуються.

Якщо розмір земельних ділянок, зазначених в абзаці третьому пп. 165.1.24 п. 165.1 ст. 165 ПКУ, перевищує 2 гектари, дохід від продажу сільськогосподарської продукції підлягає оподаткуванню на загальних підставах, тобто, такий дохід оподатковується податком на доходи фізичних осіб за ставкою 18 %  та військовим збором  за ставкою 1,5 %.

Платник податків зобов’язаний включити суму таких доходів до загального річного оподатковуваного доходу та подати до 01 травня року наступного за звітним, податкову декларацію про майновий стан і доходи, а також сплатити ПДФО та військовий збір з таких доходів (п.п. 168.2.1 п. 168.2 ст. 168 ПКУ).

ГУ ДФС у Київській області


 
Партію підробленої валюти в перерахунку майже на півмільйона гривень намагався ввезти на територію України через пункт пропуску «Бориспіль» громадянин Киргизької республіки PDF Печать E-mail
Автор: Administrator   
27.03.2019 07:39

 


 

 

Працівниками митного поста «Аеропорт «Бориспіль» зафіксовано факт протиправного діяння, що містить ознаки кримінального правопорушення, що полягає в незаконному переміщенні валюти через митний кордон України.

15000 євро, 900 доларів СІНА та 3700 турецьких лір (як виявилося згодом, підроблених) намагався незаконно ввезти на територію України громадянин Киргизької республіки, який прилетів авіарейсом з Туреччини.

Для проходження митного контролю самостійно обрав спрощену систему «зелений коридор», де зокрема передбачено наявність у громадян готівки у сумі, що не перевищує в еквіваленті 9999 євро.

На момент проходження митного контролю належним чином оформленої митної декларації пасажир не надав, до моменту перетину ним «зеленої лінії» для отримання довідкової інформації в інформаційній зоні та роз’яснення митних правил та порядку використання двоканальної системи до інспектора митниці не звертався.

На підставі п. 4 ст. 336 та ст. 342 Митного Кодексу України громадянину Киргизької республіки було задано запитання щодо наявності в нього готівкових коштів, пасажир відповів, що має 15000 євро. Після цього пасажиру було запропоновано пред’явити всю готівку. В службовому приміщенні митниці пасажиром було видано готівку в розмірі 15000 євро, 2000 доларів СІНА та 3975 турецьких лір, що знаходилися: 15000 євро та 1100 доларів США в кишені куртки, одягненої на пасажирі, 900 доларів США та 3975 турецьких лір – в ручній поклажі в гаманці.

Зазначена готівка переміщувалась без ознак приховування. Зі слів громадянина Киргизії вказана валюта - 15000 євро, 2000 доларів США та 3975 турецьких лір належить пасажиру особисто.

Митники запропонували громадянину обміняти іноземну валюту для забезпечення стягнення штрафу, оскільки громадянин Киргизької республіки не має в Україні постійного місця проживання або адреси.

Громадянин Киргизької республіки обміняв в обмінному пункті 100 турецьких лір на 825 гривень, що виявилось не достатньо для забезпечення штрафу. Після чого чоловік спробував обміняти 100 доларів СІЛА, які виявились підробленими. Оскільки було виявлено, що громадянин Киргизії має підроблену готівку, була перевірена вся готівка, що ввозилась пасажиром. Під час попередньої перевірки було встановлено, що готівка в сумі: 15000 євро, 900 доларів США та 3700 турецьких лір має ознаки підробленої.

У відповідності до вимог Алгоритму спільних дій співробітників Головного управління СБ України в м. Києві та Київській області, Київської митниці та підрозділу Державної прикордонної служби України - ОКПП «Київ, про цей факт був проінформований оперативний відділ поліції в аеропорту «Бориспіль» Бориспільського ВП ГУ НП в Київській області.

ГУ ДФС у Київській області

 

Яка відповідальність за неподання або несвоєчасне подання громадянами декларацій про майновий стан та доходи?

У Головному управлінні ДФС у Київській області нагадують, що відповідно до ст. 164 прим. 1 Кодексу України про адміністративні правопорушення від 07.12.1984року № 8073-Х, неподання або несвоєчасне подання громадянами декларацій про доходи чи включення до декларацій перекручених даних, неведення обліку або неналежне ведення обліку доходів і витрат, для яких законами України встановлено обов’язкову форму обліку, - тягне за собою попередження або накладення штрафу у розмірі від трьох до восьми неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Дії, передбачені частиною першою цієї статті, вчинені особою, яку протягом року було піддано адміністративному стягненню за те ж порушення, - тягнуть за собою накладення штрафу у розмірі від п’яти до восьми неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Ця відповідальність не розповсюджується на випадки добровільного подання декларації (в т.ч. при реалізації права на податкову знижку).

Згідно з п. 5 підр. 1 Розділу ХХ ПКУ, якщо норми інших законів містять посилання на неоподатковуваний мінімум доходів громадян, то для цілей їх застосування використовується сума в розмірі 17грн. крім норм адміністративного та кримінального законодавства в частині кваліфікації адміністративних або кримінальних правопорушень, для яких сума неоподатковуваного мінімуму встановлюється на рівні податкової соціальної пільги, визначеної пп.169.1.1 п.169.1 ст.169 р.IV ПКУ для відповідного року.

ГУ ДФС у Київській області

 

Підтверджено право аграріїв на відшкодування ПДВ при експорті соєвих бобів та насіння свиріпи або ріпаку

Головне управління ДФС у Київській області повідомляє, що наказом Міністерства фінансів України від 11.03.2019р. №105 затверджено Узагальнюючу податкову консультацію щодо оподаткування податком на додану вартість операцій з вивезення за межі митної території України в митному режимі експорту соєвих бобів та насіння свиріпи або ріпаку. Узагальнюючою податковою консультацією Міністерство фінансів підтвердило застосування понять «сільськогосподарське підприємство - виробник» та «сільськогосподарський товаровиробник», що дає право агровиробникам на відшкодування  ПДВ при експорті олійних культур.

Так, підтверджено, що  в цілях реалізації абз.4 п.63 підр. 2 розд.ХХ «Перехідні положення» ПКУ щодо  звільнення від оподаткування податком на додану вартість операцій з вивезення  за межі митної  території України в митному режимі експорту:

- соєвих бобів (товарна позиція 1201 в УКТ ЗЕД) з 01 вересня 2018р. до 31 грудня 2021р.;

-  насіння свиріпи  або ріпаку (товарна позиція 1205 в УКТ ЗЕД)з 01 січня 2020р. до 31 грудня 2021р. при застосуванні понять «сільськогосподарське підприємство - виробник» та «сільськогосподарський товаровиробник» необхідно керуватися нижченаведеним.

Поняття «сільськогосподарський товаровиробник» визначено  п.п.14.1.235 п.14.1 ст.14 ПКУ, у якому зазначено, що сільськогосподарський товаровиробник для цілей гл.1 розд. ХIV ПКУ – юридична особа незалежно від організаційно-правової форми або фізична особа – підприємець, яка займається виробництвом сільськогосподарської продукції та/або розведенням, вирощуванням та виловом риби у внутрішніх водоймах (озерах, ставках та водосховищах) та її переробкою на власних чи орендованих потужностях, у тому числі власно виробленої сировини на давальницьких умовах, та здійснює операції з її постачання.

Водночас в цілях застосування норм абзацу четвертого пункту
63 підрозділу 2 розділу ХХ «Перехідні положення» Кодексу сільськогосподарський виробник має бути підприємством, яке згідно з пунктом 4 статті 62 глави 7 Господарського кодексу України є юридичною особою.

Також для застосування цієї норми ПКУ слід враховувати, що вирощення олійних культур має здійснюватися сільськогосподарськими підприємствами - виробниками на землях сільськогосподарського призначення, які перебувають у власності таких сільськогосподарських товаровиробників чи в їх постійному користуванні або використовуються ними на правах оренди (суборенди) чи емфітевзису.

Відповідно до п.п.14.1.76 п.14.1 ст.14  ПКУ, землі сільськогосподарського призначення – землі, надані для виробництва сільськогосподарської продукції, здійснення сільськогосподарської науково-дослідної та навчальної діяльності, розміщення відповідної виробничої інфраструктури, у тому числі інфраструктури оптових ринків сільськогосподарської продукції, або призначені для цих цілей.

ГУ ДФС у Київській області


 
Зміна місця провадження господарської діяльності ФОП – платником ЄП PDF Печать E-mail
Автор: Administrator   
20.03.2019 21:13

 


 

 

ГУ ДФС у Київській області повідомляє, що п.298.3.1 ст.298 ПКУ передбачено, що суб’єкти господарювання подають заяву з відповідними відомостями, зокрема, у разі зміни податкової адреси суб’єкта господарювання, зміни місця провадження господарської діяльності.

Якщо змінилась податкова адреса суб’єкта господарювання, місце провадження господарської діяльності, види господарської діяльності, заява подається платниками єдиного податку І-ї та ІІ-ї груп не пізніше 20–го числа місяця, наступного за місяцем, у якому відбулися такі зміни - п. 298.5 ст. 298 ПКУ.

У разі зміни податкової адреси суб’єкта господарювання, місця провадження господарської діяльності платниками єдиного податку ІІІ-ї групи заява подається разом з податковою декларацією за податковий (звітний) період, у якому відбулися такі зміни  - п. 298.6 ст. 298 ПКУ.

Відповідно до норм ПКУ, платники єдиного податку несуть відповідальність за правильність обчислення, своєчасність та повноту сплати єдиного податку, а також за своєчасність подання податкових декларацій - п. 300.1 ст. 300 ПКУ, проте ПКУ не передбачена відповідальність за неподання фізичною особою – підприємцем – платником єдиного податку заяви про застосування спрощеної системи оподаткування у разі зміни місця провадження господарської діяльності.

Водночас, у разі виявлення відповідним контролюючим органом під час проведення перевірок порушень платником єдиного податку І – ІІІ груп вимог, встановлених гл.1 «Спрощена система оподаткування, обліку та звітності» ПКУ, анулювання реєстрації платника єдиного податку І – ІІІ груп проводиться за рішенням такого органу, прийнятим на підставі акта перевірки, з першого числа місяця, наступного за кварталом, в якому допущено порушення. У такому випадку суб’єкт господарювання має право обрати або перейти на спрощену систему оподаткування після закінчення чотирьох послідовних кварталів з моменту прийняття рішення контролюючим органом – абз.1 п. 299.11 ст. 299 ПКУ.

Крім того, якщо зміна місця провадження господарської діяльності призводить до збільшення розміру ставки єдиного податку, зокрема у разі здійснення платниками єдиного податку І-ї і ІІ-ї груп господарської діяльності на територіях більш як однієї сільської, селищної, міської ради або ради об’єднаних територіальних громад, що створені згідно із законом та перспективним планом формування територій громад, то до платника, яким не подано заяву про зміну місця провадження діяльності, застосовується відповідальність, передбачена п. 122.1 ст. 122 ПКУ, - штраф у розмірі 50% ставки єдиного податку.

ГУ ДФС у Київській області

 

Відповідальність за несвоєчасну сплату єдиного внеску

Відповідно до ч. 12 ст. 9 Закону України від 08.07.2010  № 2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» зі змінами та доповненнями (далі – Закон № 2464) єдиний внесок на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі – ЄВ) підлягає сплаті незалежно від фінансового стану платника.

У разі несвоєчасної сплати або не в повному обсязі ЄВ до платника застосовуються фінансові санкції, передбачені Законом №2464, а посадові особи, винні в порушенні законодавства про збір та ведення обліку ЄВ, несуть дисциплінарну, адміністративну, цивільно-правову або кримінальну відповідальність згідно із законом (част.11 ст. 9 Закону № 2464).

Згідно з п. 6 част.1 ст. 1 Закону № 2464 суми ЄВ, своєчасно не нараховані та/або не сплачені у строки, встановлені Законом № 2464, є недоїмкою.

За несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) ЄВ  накладається штраф у розмірі 20 % несплачених або несвоєчасно сплачених сум ЄВ  (п. 2 част.11 ст. 25 Закону № 2464);

За несплату, неповну сплату або несвоєчасну сплату суми ЄВ одночасно з видачею сум виплат, на які нараховується ЄВ (авансових платежів), накладається штраф у розмірі 10 % таких несплачених або несвоєчасно сплачених сум (п. 6 част.11 ст. 25 Закону № 2464).

На суму недоїмки нараховується пеня з розрахунку 0,1% суми недоплати за кожний день прострочення (част.10 ст. 25 Закону № 2464).

Разом з тим, за порушення порядку нарахування, обчислення і строків сплати ЄВ посадові особи платників ЄВ несуть адміністративну відповідальність (абз.2 част.1 ст.26 Закону № 2464).

Згідно зі ст. 165 прим.1 Кодексу України про адміністративні правопорушення від 07.12.1984  № 8073-Х зі змінами та доповненнями:

1. Несплата або несвоєчасна сплата ЄВ, у тому числі авансових платежів, у сумі, що не перевищує трьохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, – тягне за собою накладення штрафу на посадових осіб підприємств, установ і організацій незалежно від форми власності, ФОП або осіб, які забезпечують себе роботою самостійно, від сорока до вісімдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

За повторне за рік вчинення таких дій – тягне за собою накладення штрафу на посадових осіб підприємств, установ і організацій незалежно від форми власності, ФОП або осіб, які забезпечують себе роботою самостійно, від ста п’ятдесяти до трьохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

2. Несплата або несвоєчасна сплата ЄВ, у тому числі авансових платежів, у сумі більше трьохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян – тягне за собою накладення штрафу на посадових осіб підприємств, установ і організацій незалежно від форми власності, ФОП або осіб, які забезпечують себе роботою самостійно, від вісімдесяти до ста двадцяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

За повторне за рік вчинення таких дій – тягне за собою накладення штрафу на посадових осіб підприємств, установ і організацій незалежно від форми власності, ФОП або осіб, які забезпечують себе роботою самостійно, від ста п’ятдесяти до трьохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

ГУ ДФС у Київській області

 

Запрошуємо на звірку щодо об’єктів житлової та/або нежитлової нерухомості

ГУ ДФС у Київській області звертає увагу власників об’єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, що відповідно до п.п.266.7.2 п.266.7 ст.266 ПКУ, податкове/податкові повідомлення-рішення про сплату суми/сум податку та відповідні платіжні реквізити, зокрема, органів місцевого самоврядування за місцезнаходженням кожного з об'єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, надсилаються (вручаються) платнику податку контролюючим органом за місцем його податкової адреси (місцем реєстрації) до 1 липня року, що настає за базовим податковим (звітним) періодом (роком).

З огляду на наближення термінів вручення податкових повідомлень-рішень про сплату суми податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, з метою уникнення неточностей при його нарахуванні, ГУ ДФС у Київській області запрошує власників об'єктів житлової та/або нежитлової нерухомості до територіальних органів ДФС у Київській області для проведення звірки щодо наявних об’єктів оподаткування.

Відповідно до п.п. 266.7.3 п. 266.7 ст. 266 ПКУ, платники податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, мають право звернутися з письмовою заявою до контролюючого органу за місцем проживання (реєстрації) для проведення звірки даних щодо:

   -  об’єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, в тому числі їх часток, що перебувають у власності платника податку;

   -  розміру загальної площі об’єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, що перебувають у власності платника податку;

   -  права на користування пільгою із сплати податку;

   -  розміру ставки податку;

   -  нарахованої суми податку.

У разі виявлення розбіжностей між даними контролюючих органів та даними, підтвердженими платником податку на підставі оригіналів відповідних документів, зокрема документів на право власності, контролюючий орган за місцем проживання (реєстрації) платника податку проводить перерахунок суми податку і надсилає (вручає) йому нове податкове повідомлення-рішення. Попереднє податкове повідомлення-рішення вважається скасованим (відкликаним).

ГУ ДФС у Київській області


 


Сторінка 9 із 45
free pokerfree poker

Статистика відвідувачів

developed byDworld